Tema Cancerrehabilitering

SÖF anordnar en kväll med tema Cancerrehabilitering

Vi får lära oss om projektet ”Livskraft”, kost och cancer och annat matnyttigt för cancerberörda, inklusive närstående.

Tid:        Fredagen den 8 november kl 16.30-20.30
Plats:     ABF-huset, Sandlersalen, Sveavägen 43, Stockholm.

Hiss finns.

Anmäl dig via formuläret nedan.
Om du har bokat deltagande i seminariet och inte deltar och inte anmält godtagbart förhinder, faktureras du till självkostnadspriset 200 kr utöver anmälningsavgiften.

Vi behöver din anmälan senast den 3 november.

VÄLKOMMEN!

Har du frågor kring anmälan eller kvällen är du välkommen att höra av dig till info@svenskaodemforbundet.se

Evenemang:*2019-11-08 16:30: Cancerrehabilitering, ABF-Huset
Medlem0,00 kr
Ej medlem300,00 kr
Jag vill ha SMS bekräftelse 5,00 kr

Betalsätt:*
Medgivande för fotografering/publicering:
Medlemsnummer:
Allergi:

Under arrangemanget kommer SÖF att fotografera/filma för publicering i Lymfan och på sociala medier. SÖF har som rutin att utifrån anmälningarna till ett evenemang göra en lista på alla deltagare. Listan delas ut till deltagarna vid ankomst. På listan kommer att stå förnamn, efternamn och orten där du bor. Inga adresser och inga mejladresser kommer att finnas. Du samtycker till detta i formuläret ovan
Får vi skicka erbjudanden och information till dig?

Program

17.05-17.30 Vårdprogrammet för cancerrehabilitering. Hur påverkar det oss med lymfödem efter cancerbehandling? Gunnar Eckerdal, ordförande för vårdprogrammet.

17.30-18.00 Cancerrehabiliteringsprojektet Livskraft presenteras - ett projekt som kan hjälpa cancerberörda digitalt. Madeleine Limnerfelt, projektledare.

18.00-18.30 Paus med enkel förtäring.

18.30-18.50 Komplementär och alternativ medicin vid cancer. Även integrativ medicin. En SÖF-medlem som deltagit i RCC:s temadag och vid den internationella konferensen i Integrativ medicin 9-10 oktober 2019 förklarar begreppen.

18.50-19.20 Kost och Cancer.

19.20-19.50 Fysisk aktivitet under och efter cancerbehandling.

19.50-20.10 Frågor och svar.

20.10-20.20 Tack och Adjö.

Preliminärt program, reservation för ändringar.