Årsmötesseminarium 2018

Svenska Ödemförbundet bjuder in till en heldag på
Ersta Konferens i Stockholm där årsmötet, intressanta föreläsare och workshops står på agendan.

Vi startar redan på förmiddagen då Apodan arrangerar en workshop om Lympha Press. Produktchefen Pernille Krogh kommer tillsammans med medicinska lymfterapeuten Sue Mellgrim att demonstrera hur det fungerar och det finns möjlighet att prova på och ställa frågor.

Efter lunchen startar årsmötet där vi hoppas att så många som möjligt av er medlemmar deltar. Det är väldigt viktigt för oss i SÖF att få höra era åsikter och tankar kring ödemvården i Sverige och vad ni vill att vi ska fokusera på under 2018.

Eftermiddagen ägnas sedan åt flera intressanta föreläsare då vi får lyssna till en patientberättelse av Peter Hall, som har primärt lymfödem. Lymfterapeuten Pia Klernäs berättar om sin avhandling om livskvalité vid lymfödem och plastikkirurg Angelica Hagelberg delar med sig av sin erfarenhet kring fettsugning av lipödem.

Tid:        Lördagen den 24 mars, kl 09.30-17.00
Plats:     Ersta Konferens och Hotell, Erstagatan 1K,116 91 Stockholm

Kostnad för hela dagen är 100:- för medlemmar, är du inte medlem kostar det 200:-. Lunch ingår i priset och du anmäler eventuella matallergier vid bokning.

Du anmäler dig via formuläret nedan och väljer i rulllistan vilken kategori du tillhör, medlem eller icke-medlem.

Vi behöver din anmälan senast den 17 mars 2018.

VÄLKOMMEN!

Har du frågor kring anmälan eller kvällen är du välkommen att höra av dig till info@svenskaodemforbundet.se

Evenemang:*2018-03-24 00:00: Årsmöte 2018, Ersta Konferens och Hotell
Ej medlem200,00 kr
Medlem100,00 kr
Jag vill ha SMS bekräftelse 5,00 kr

Betalsätt:*
Allergi/specialkost:
Anländer:*

Dagens program

09.30 – 10.00
Registrering

10.00 – 12.15
Apodan Workshop
Pernille Krogh och Sue Mellgrim håller i en workshop kring Lympha press

12.30 – 13.30
Lunch och mingel bland utställare

Registrering för halvdagsbesökare

13.30 – 14.55
Årsmöte 2018

14.55 – 15.25
Paus

15.30 – 15.50
Peter Hall
Peter berättar om sitt liv med primärt lymfödem

15.50 – 16.10
Pia Klernäs
Pia är medicinsk lymfterapeut, PhD, och nybliven doktor i medicinsk vetenskap" med avhandlingen "Lymphedema and Health-Related Quality of Life”.

16.10 – 16.20
Paus

16.20 – 16.45
Angelica Hagelberg
Plastikkirurg, Akademikliniken i Stockholm, som berättar om operation av lipödem och tar bland annat upp vilka risker som finns med fettsugning, hur man mår efteråt och vad man kan förvänta sig för resultat.

16.45 – 16.55
Frågor

16.55 – 17.00
Tack för i dag!

OBS! Detta är ett preliminärt program som kan komma att ändras.