Världsdagen för lymfödem - 6 mars 2019

För tredje året i rad uppmärksammar Svenska Ödemförbundet  "Världsdagen för lymfödem, andra lymfatiska sjukdomar och komplikationer".

Det är den amerikanska organisationen Lymphatic Education&Research Network (LE&RN) som står bakom World Lymphedema Day March 6.
Dagen uppmärksammas inte bara av SÖF utan även av våra systerföreningar i Norden, Australien, England, Frankrike, Indien, Kanada, Nya Zeeland och USA.

Vi hoppas att ni tar tillfället i akt att komma och lyssna på våra intressanta föreläsare,

Tid:        Onsdagen den 6 mars kl 17.15-20.50
Plats:     ABF-huset, Hedénsalen 4 tr, Stockholm. Hiss finns.

Anmäl dig via rullistan nedan via "Evenemang".
Föreläsningarna är gratis för medlemmar, är du inte medlem kostar det 100:- och du betalar genom att klicka på plustecknet och välja 1 plats på "Ej medlem".

Vi behöver din anmälan senast den 1 mars.

Välkommen!

Har du frågor kring anmälan eller kvällen är du välkommen att höra av dig till info@svenskaodemforbundet.se

Evenemang:*2019-03-06 19:00: Världsdagen för lymfödem, ABF-Huset
Ej medlem*100,00 kr
Medlem*0,00 kr
Jag vill ha SMS bekräftelse 5,00 kr

Betalsätt:*
Allergier/Specialkost:
Godkänner namn på deltagarlista:

Under dagen kommer SÖF att fotografera/filma för publicering i Lymfan och på sociala medier. SÖF har som rutin att utifrån anmälningarna till ett evenemang göra en lista på alla deltagare. Listan delas ut till deltagarna vid ankomst. På listan kommer att stå förnamn, efternamn och orten där du bor. Du samtycker till detta i formuläret ovan.
Får vi skicka erbjudanden och information till dig?

Kvällens program:

17.15 - 17.40: Registrering

17.40 - 17.50: SÖFs ordförande Margareta Haag hälsar välkommen.

17.50 - 18.20: Maria Mani, Plastikkirurg, föreläser om två ämnen, förflyttning av lymfkörtlar vid rekonstruktion av bröst efter canceroperation och suprakirurgi för att underlätta transport av vätska från svullna vävnader.

18.25 - 19.15: Helene Lindquist Warberg, Fysioterapeut/Lymfterapeut och Doktor i Medicinsk vetenskap berättar om sin avhandling och studier kring egenvård samt en kort introduktion i Medicinsk Yoga.

19.20 - 19.45: Lättare förtäring

19.45 - 20.30: Indelning i arbetsgrupper för diskussion om tre olika ämnen med inriktning på vad SÖF ska satsa på 2019-2022

20.30-20.45: Sammanfattning av kvällen. Tack för idag!